Korallreven och Vintergatan.

Jag vet inte varför folk verkar vara totalt senila när det kommer till faktumet att det kommer snö varje år. Ja, det kommer snö. Nej, SL kommer inte fungera som vanligt under den tiden som snön är här på besök. Köp en cykel med dubbdäck om du har problem med det. SÅ.

Det är ganska mysigt med snö, hellre det än det hällregn som var innan i typ tre dygn iallafall. Igår köpte jag mina första julklappar och åt lunch med Matilda. Något sorgligt som har hänt är att mina hörlurar spårlöst försvunnit på jobbet. Känns ganska otrevligt och obehagligt att bli av med sina tillhörigheter när man är på sin arbetsplats(note to self - trust no one). Jag ska snart iväg på en körlektion och det känns...sådär! Det ska tydligen vara halt ute, dessutom har jag inte kört i snö/halka på två år. Tur att bilen är dubbelstyrd så det inte ballar ur totalt.
 Sen blir det jobb mellan 15-21. Nästsista jobbpasset den här veckan, sen är jag friiiiiii! Helg helg helg. HELG UTAN JOBB! Jag har massor med roliga grejer att göra i helgen dessutom. Gå på bazaar, träffa lite kompisar, träna, glöggfika med släkten och framförallt sova i mitt eget rum, i min egen säng. Det är inget fel på joursängarna men ens egen säng är ändå ens egen säng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0