Fourlegged, furry friends.

Idag var jag uppe tidigt! Åkte och handlade med mamma och kollade på Arken Zoo i Kungens Kurva. Till min stora besvikelse hade de tyvärr bara fiskar där, jag var mer ute efter något lurvigt djur med små tassar och mjuka öron. Jag har haft råttor förut och nu tänker väl många "Usch vad äckligt med råttor" men de är faktiskt riktigt mysiga djur, smarta dessutom. Jag älskar ju djur och vill gärna ha jättemånga, gärna en hund, en katt och så vidare. Dock passar sig inte riktigt ett sånt krävande djur just nu, men en liten gnagare skulle däremot passa jättebra. Jag har absolut inte bestämt mig för att skaffa något djur än, det är bara en tanke.
I djuraffären så fanns det dessutom massa roliga burar till billigt pris.

Jag vill verkligen gå till en seriös djuraffär om jag nu ska köpa något djur. När jag hade råttor förut så började det hela med att jag köpte en råtta. Hon blev bara tjockare och tjockare trots att vi gav henne bra mat och helt plötsligt hade jag en dag tolv råttor istället för en. Råttbebisarna var såklart jättesöta, men det blev alldeles för mycket så vi ringde till djuraffären och förklarade och de tog sitt ansvar(haha). Jag behöll tre råttor och mamman såklart. De fick bo i en stor fågelbur där de mest låg och softade i sina hemmagjorda hängmattor om dagarna.

Nu får jag helt enkelt fundera över om jag är villig att ta på mig ansvaret med ett djur, det är ju inte bara kul, man måste städa buren, de smutsar ner och så vidare. Det blir inte direkt lätt när man sitter och kollar på gulliga bilder på massa gnagare på nätet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0