Choices.

Nu är det dags för nästa rage ifrån mig.

Jag har inte direkt brytt mig så mycket om valkampanjerandet i USA, jag vet att republikanerna varje gång är väldigt bra på att hitta jordens absolut mest korkade människor men någon måtta måste det väl finnas?
Nu verkar det alltså stå mellan Mitt Romney och Rick Santorum. Jag vet inte så mycket om Romney men en av Rick Santorums drivfrågor är att han vill ta bort alla preventivmedel och kriminalisera abort.
Det låter helt sjukt enligt mig och jag förstår inte hur någon kan tycka det låter som en bra idé.
Alla ska få tycka vad de vill och så vidare, men det här handlar om andra människors hälsa och framförallt ett barns hälsa, det vill säga det barn som kanske inte ens är önskat. Det är så uttröttande att höra att det är "Gud" som ska avgöra det, inte människan.
Ska alla icketroende i USA lägga sina liv i en Guds händer alltså?

Jag förstår verkligen inte att folk röstar och stödjer den här människan, men det gör dem uppenbarligen.
Igår vann han nämligen primärvalen i Mississippi. För världens skull hoppas jag verkligen att demokraterna vinner igen. USA är ett land med så mycket makt och jag tycker inte att den som förfogar den makten ska vara en man med värderingar från stenåldern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0