Lite vuxenpoäng?

Så, bara en arbetsdag kvar sen är det helg. Väldigt skönt med de här röda dagarna som dyker upp då och då och ger en ledigt. Jobbandet går för övrigt bra, tråkigt att det bara är tre dagar kvar, för den här gången alltså.
Men det känns bra att rikta in sig på vikariat just nu i och med att jag ska hinna med en del plugg.
Planen är att göra högskoleprovet, sen börjar mina kurser på komvux, det är dock först i mars.
Det här är typ det som jag har planerat att jag ska göra de närmaste månaderna. 

  • Lämna blod i slutet av januari.
  • Göra högskoleprovet.
  • Köpa nytt gymkort.
  • Fortsätta med körkorts-tagandet och förhoppningsvis ta körkort innan sommaren.
  • Fylla 20 år och fira det storslaget, eller iallafall fira det.

Ja, det är väl typ det, sen lyckas man ju alltid komma på mer. Det här med att lämna blod var något jag tänkte göra för två-tre år sen första gången, jag blev godkänd från första testet men jag hade precis tatuerat mig. Har man tatuerat eller piercat sig(och säkert en hel del andra grejer också)får man inte lämna blod på sex månader på grund av risk för blodsjukdomar och infektioner skulle jag gissa på. Sen blev det lite piercingar, sjukhusvistelse då jag fick blod och opererades. Men nu har det gått sex månader sen jag gjorde min tatuering, så nu ska blodet lämnas! Det är verkligen viktigt att lämna blod, särskillt om man som jag har en blodgrupp som alla andra blodgrupper kan få av, jag kan dock bara få av min egen, så den är ganska ovanlig.

Oavsett om man har en vanlig eller ovanlig blodgrupp är det lika viktigt att lämna blod, det kan rädda andras liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0