En måndag.

HELLUUUU! Idag känner jag verkligen mig pigg och utvilad, bortsett från att jag har sjukt ont i min hals från helgens eskapader. HOHO! Idag ska jag iallafall städa och ordna i mitt rum, har med mammas hjälp satt upp den ljuslyktan som jag fick av Joel i julklapp, en röd stjärna, fast inte bara med fem kanter, utan med massa kanter. Ser nästan ut som en såndär spikboll som användes som vapen på typ medeltiden. Fin är den iallafall! När det blivit mörkt sen får jag se hur den ser ut tänd.

Idag har jag insett att det är en månad och tre dagar kvar tills jag fyller tjugo år. BAH! Jag vill jättegärna fira det med alla vänner och all släkt, frågan är hur och när och bläää. Så mycket som behöver organiseras eftersom att alla inte kan komma hit på samma gång. Något slags firande ska det iallafall bli! Får se vad det blir bara. Det känns lite skumt att fylla tjugo ändå, det är liksom slutet på barndomen, tonåren, det enda som man än så länge känner till. Framförallt i andras ögon, de som inte ser längre än till vilket år man är född, hur gammal man är och därmed sätter likhetstecken till det enda man kan vara. Lite bitterljuvt är det ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0