San Valentin.

Idag har jag varit på Vapiano med min faster och ätit lunch. Det är en restuarang med ett helt unikt koncept, iallafall här i Sverige. Man kommer fram till en disk och väljer vad man vill äta samtidigt som det lagas mitt framför en. De som jobbar där är väldigt ärliga med vad som passar och inte passar till den maten man väljer också. Det känns fräscht att man får se när maten tillagas! 

Efter den goda lunchen träffade jag Joel. Vi har tittat på The Walking Dead som har haft ett uppehåll sen typ....november? December? Väldigt weird. Nu ska det börja gå som vanligt. Visste inte att det är samma kanal eller bolag som Mad Men gått på. 

Att det är Alla Hjärtans Dag idag har jag inte tänkt jättemycket på faktiskt. Vi köpte några bakelser på ett café förut som vi ska äta med Joels familj senare. Man måste faktiskt inte göra världens grej av det om man inte vill eller kan. Jag tycker dock alla får göra som de vill, läste i tidningen att det är många som är irriterade på att det ska vara så sockersött att det blir töntigt, att det bara är ett jippo som affärerna kommit på. Jag tycker att det mesta som sker numera känns som om det görs för att mata på vårat behov av att konsumera. Det är det som gör att det går runt, konsumtionssamhället det vill säga. Så, alla får väl göra som de vill! Om inte annat kan man alltid se det som en dag att sprida lite vänlighet! Kärlek är inte bara att vara kär i en tjej eller kille, det är vad man vill att det ska vara! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0