Mad Men.

Idag har jag spenderat i stort sett hela dagen med att titta på säsong tre av Mad Men med Joel. Det är jättekul att vi har i stort sett samma smak på serier. Jag har redan sett i stort sett alla avsnitt från den här säsongen, men jag kommer ihåg förvånansvärt lite av allt jag sett. Mad Men är hursomhelst en av mina favoritserier, den är inte så fullproppad med action och saker som händer hela tiden som många andra serier är numera. Den är ganska lugn men har ändå med många viktiga ämnen. Till exempel märks det väldigt väl hur annorlunda det var med öppenhet och jämlikhet, det är ändå bara femtio år sen som serien utspelar sig.

Mycket blir jag avundsjuk på hos kvinnorna i serien. Deras kläder och frisyrer framförallt, men jag avundas inte sättet som de blev behandlade på och jag kan själv inte se mig ta emot det på samma sätt de gör.
Även om samhället idag inte är helt fulländat gällande jämlikhet så har vi ändå kommit en bra bit påvägen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0