Ain't no mountain high.

Idag har vi varit på en utflykt. Åkte till några droppstensgrottor som finns här i närheten. Det var en väldigt speciell utflykt i djungelmiljö, vi klättrade upp för berg ända upptill 600 meter(!!!!). Utan någon klättringsutrustning och så vidare, det enda som fanns var i bästa fall rep som hade satts fast i träd. Vi hade dock en thailändsk guide som klättrade först. Det var väldigt lerigt vilket gjorde att det blev relativt jättehalt, mina skor var väl inte de bästa klättringsskorna heller. Hursomhelst lyckades vi ta oss upp och ner helskinnade, även om jag var skeptisk till hur utfallet skulle bli då och då. Imorgon ska vi till Kambodja, tydligen har det regnat väldigt mycket där de senaste dagarna så tyvärr kommer vi nog inte att kunna ta oss till Ankorwhat på grund av översvämmade vägar. Well, inte mycket att göra åt naturens lag. Ska bli intressant att se ytterligare ett land! Vi kommer hem därifrån på onsdag, sen får vi se när vi åker ner till Koh Samui.

Innan dess vill jag besöka marknaden här igen. Finns så otroligt mycket saker! Har både det ena och det andra som jag planerar att inköpa, bland annat så är jag på jakt efter ett elefanthuvud i trä! Såg det i Bangkok, väldigt cool prydnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0