Toads, frogs and lizards.

En dag till spenderad här i Thailand. Idag har ätit papayasallad, fått både manikyr och pedikyr och fått besök av en padda och en groda! Jag gick upp vid nio, men jag var så trött så jag somnade och vaknade några timmar senare. Då åt vi omelette gjord på ankägg och papayasallad som är någon form av nationalrätt här iprincip. Gott var det iallafall! Efter det åkte vi iväg till en salong där jag fick både manikyr och pedikyr. Salongen här är definitivt inte som de salonger som vi är vana vid hemma. Den här ligger i familjens hus och är under ganska primitiva förhållande, bevisligen säger inredning och snygg design inte allt om en salongs kapacitet för tjejen som gjorde det hela var jätteduktig!

Vi åkte hem lite snabbt och åkte sen till en marknad för att köpa middag. Tyvärr började det regna men vi fick iallafall med oss det vi skulle ha till middagen. Ananasmarinerad fläskotlett grillad med tomater och aubergine. Nomnom! Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, jag ska iallafall försöka att ta mig upp i någorlunda bra tid. Vi ska kanske åka till en annan marknad där de säljer saker jättebilligt. Bland annat för att hitta en ny resväska till mig. Dels är den jag har nu trasig och dessutom ganska liten med tanke på allt jag ska ha med mig hem(hehehehe). Är inte så värst trött alls ännu, men ska facebooka lite och sen blir det till att läsa vidare i Just Kids som är Patti Smiths självbiografi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0