Från andra sidan kontinenten.

Nu sitter jag här i pappas hus i Aranyaprathet. Det är så hög luftfuktighet att det är svårt att andas för någon som är ovan vid det(jag). Vi kom hit imorse, tog en buss klockan tre på morgonen från Bangkok och kom fram hit vid halv åtta tiden ungefär. Vi åkte en tuk-tuk hit till huset och efter det har jag mestadels sovit. Nu är jag jättehungrig så ska snart försöka få tag i något att äta!
Jag har hittils sett både en kackerlacka och en spindel. Ingen av dom är längre i livet..hehe. På gatorna i Bangkok såg jag även en del hundar, här vid huset hänger det en del hundar på dagarna. De ligger och vilar på trappan här till huset. Hundar är verkligen inte betraktade som husdjur så som de är hemma, här är de utomhus-djur som vet att de inte ska gå in i husen.

Nu måste jag hitta något att äta, har inte ätit något på hela dagen än och klockan är faktiskt 16:45 här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0