Framtidsdrömmar.

Hunddrömmar i all ära, men det är mycket annat som måste ordnas i mitt liv innan det blir dags för en fyrbent livskamrat att göra entré. Jag har två saker som är nödvändiga. Det första är ett jobb. Jobb har jag haft, telefonförsäljare och kioskstekare. Jag har lärt mig säljtekniker, hur man bemöter kunder och så vidare men egentligen har alla mina tidigare jobb endast stimulerat en sak - min inkomst. Det jobb jag vill ha som nästa jobb behöver vara något som jag vill jobba med, jag vill inte må dåligt över att gå och jobba. Jag har mina idéer och egentligen handlar det bara om att uppdatera mitt CV och ansöka.

Det andra det är en egen bostad. Helst en lägenhet som jag vet att jag kommer kunna bo i ett tag. Jag har skrivit om det flera gånger förr och jag kommer nog inte sluta förräns jag väl sitter där i mitt egna hem. I flera timmar kan jag fantisera om hur det ska bli när jag bor själv, vilken färg jag helst vill ha på mina kökstolar, vilket diskmedel jag ska ha, hur min namnskylt på dörren ska se ut. Jag tänker nog inte ha någon "ingen reklam"-skylt iallafall, jag vill ju faktiskt ha reklam, då och då iallafall. En del erbjudanden är ju faktiskt bra! Det kanske blir tungt att bära till pappersinsamlingen iförsig. Jag är iallafall supertaggad på att skaffa mitt egna hem, men ett hem kostar pengar och pengar är en vara en arbetslös inte har så gott om.

Jag håller tummarna för att de här två sakerna ska bli bra, tids nog. Jobbet snarast hoppas jag. Ska ringa några samtal imorgon och höra mig för. Men innan det ska jag göra ett besök på vårdcentralen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0