Första dagen i oktober.

Godmorgon! Idag är den sista dagen här hos pappa, imorgon börjar som sagt färden till Koh Samui. Först ska vi ta en minibuss till Bangkok, efter det blir det tio timmars bussresa ner till den färja som vi ska ta för att åka över till ön. LÅNG resa alltså. På måndag morgon kommer jag fram sen ska vi vara där i ungefär en vecka. Tanken är att vara tillbaka i Bangkok nästa tisdag, för på onsdagen åker jag hem. Blir tyvärr inte så värst mycket bilder den här sista tiden eftersom att jag bara har tillgång till internet-caféer.

MEN, nu får vi hålla tummarna för att det blir bra väder! Vädret idag tyder på det, 30 grader och strålande sol.
Känns konstigt att ha sånt väder i OKTOBER. Förvirrande.
Trodde förresten aldrig att jag skulle vilja äta "turistig" mat. Jag brukar alltid anpassa mig så mycket som möjligt till landets matkultur. Men jag saknar pasta, oliver, tomatsås och sallad. Haha. Så det blir kanske en del sån mat nu när vi kommer till Koh Samui, för min del iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0