Happiness hit her like a bullet in the back.

Blogg.se samarbetar inte så väl med mig just nu. Inlägget jag skrev om hundar har magiskt rest fram i tiden. Äsch äsch. Doktorn meddelade att jag skulle prova att smörja in min prickiga rygg med kortison salva som jag kan köpa utan recept på Apoteket, mitt kort hade gått ut så fick ta en räkning på vårdbesöket och fick därför ett tillägg på trettio kronor. Goodbye 180 riksdales, it was good knowing you. Ibland håller dom på med överdrivna fjanterier på vårdcentralen alltså, jag har ett stämpelkort(vilket alla borde ha med skandalösa 150 kronor per besök)som gör att när jag når upp till 900 kronor får jag högkostnadskort. Detta ville dom inte stämpla i eftersom att jag fick en räkning då mitt Visa-kort gått ut(idag tåls att tillägga). Så då får jag alltså betala räkningen och gå tillbaka till Vårdcentralen för att få det stämplat. Känns GANSKA onödigt. Men är man glömsk och glömmer att aktivera sitt nya kort får man väl skylla sig själv.

Tycker ändå att vårdcentrals-systemet skulle kunna vara lite schyssta. Men nu är kortet aktiverat, jag har även bokat biljetter till Linköping. Ska åka dit och hälsa på min syster över hennes födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0