Dag 18

Min favoritfödelsedag
När jag var yngre var det alltid det bästa som hände varje år - födelsedagen. Visst är det fortfarande kul att fylla år men det är inte alls samma sak längre, jag saknar den känslan som jag kände förut. Den känslan som gör att man inte kan sova ordentligt kvällen innan och ligger och låtsas sover när familjen kommer in och sjunger ja må hon leva. Det var ganska många år sen som det var så. Något som jag verkligen kommer ihåg är när jag var fem år kanske, jag hade fått alla mina paket och var jätteglad och nöjd när min morfar säger "Vänta lite.....det är något här i min jacka! Kan inte du kolla vad det är? Jag tror det är en kompis till dig!" Klart det var det, en liten gossedjurs leopard var det, den finns fortfarande kvar och det är faktiskt ett av de klaraste minnena jag har av min morfar. Leoparden heter Herman, för det hette morfar i mellannamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0