Dag 11

Mitt syskon
Jag har en syster som är sex år äldre än mig, eller nja typ fem år och tre månader. Hon heter Caroline och pluggar till läkare i Linköping, så vi ses inte så ofta. Vi har haft en berg-och-dalbane relation skulle man kunna säga, men nu är jag väldigt glad att vi båda blivit äldre och insett att det är viktigt att ta vara på relationen man har med sina syskon, särskillt när man bara är två stycken.

Vi har gått igenom en hel del saker tillsammans, hon kom och tog hand om mig i sommras på sjukhuset. 
Hon bara kom dit. Hon tog hand om mig och hjälpte till att förklara alla saker som jag inte förstod där jag befann mig, det vill säga i en dimma av förvirring. Om hon inte hade kommit dit och tagit hand om mig, tvingat mig att göra alla konstiga andningsövningar och sett till att jag ändå kunde hantera smärtan och så vidare, så vet jag inte vad jag hade gjort riktigt. Det hade varit väldigt ensamt och läskigt. Jag är mycket tacksam över hur det har blivit för oss, tidigare trodde jag att vi var för olika för att kunna upprätthålla en vänskaplig ton med varandra.
Jag är glad att motsatsen har bevisats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0