Resa resa resa resa.

Stört. Om en månad kommer jag irra runt på Arlanda och leta efter rätt gate alldeles ensam. Jag känner mycket gällande resan. Läskigt, konstigt, kul, spännande, lite oro och så vidare. Man vet ju aldrig hur det blir när man kommer fram, men jag hoppas på att det kommer bli en rolig resa(vilket jag är ganska säker på att det kommer bli). Tjugotre dagar ska jag vara borta, den längsta resan för mig någonsin hittils. Jag har påbörjat vaccinationen mot Hepatit A och B, ska även ta ett drick-vaccin som är emot mag- och tarmsjukdomar av olika slag. Bland annat kolera. Jag kommer att komma fram precis när regnperioden tar slut. Jag hoppas på att solen kommer vara med mig alla dagar på resan!
Konstigt nog oroar jag mig inte så värst mycket över den tio och en halv långa flygresan som väntar mig, kanske borde köpa några böcker. Sist jag var utomlands, det vill säga när jag och Josefine var i Laganas, så hann jag med att läsa fyra böcker om jag inte minns helt fel. Eftersom att resan är tre gånger så lång den här gången så kan böcker nog vara en bra idé att ha med i packningen. Några boktips? Jag gillar främst självbiografiska och verklighetsbaserade böcker, men böcker från både Twilight-serien och Sookie Stackhouse Novels går också bra. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Åkermanskan

Boooktips:



En lång väg hem av Ishmael Beah

En blomma i Afrikas öken av Waris Dirie

SÅLD av Natasja T och Vera Efron



Skitbra böcker :)

2011-08-20 @ 14:55:50
URL: http://confessiontime.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har lite böcker du kan låna :)

2011-08-23 @ 16:49:09
URL: http://jennylillprutt.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack så mycket!

Lånar gör jag gärna! :D

2011-08-24 @ 02:30:17
URL: http://alexandraisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0