När mörkret faller

Det här med att drömma om saker, det är ett konstigt fenomen. Nu menar jag inte de drömmar som vi har när vi sover, utan andra drömmar. Som att nå det yrke man velat ha, skaffa en hund eller bli känd. Jag drömmer om att flytta hemifrån, ha en egen lägenhet som är min. Jag längtar något enormt tills det blir möjligt och jag önskar något så otroligt att det kommer att hända snart! Det är ändå ett stort steg att flytta hemifrån, det är på något vis då man blir vuxen på riktigt. När jag tänker på det känns det inte jobbigt någonstans.
Städa och diska? Inga problem, visst, ibland blir det stökigt men jag trivs bättre när det är något så när rent.
Mat? Jag älskar att laga mat, helst inte bara åt mig själv, men det fungerar.

Det enda jag känner är att det är liiiiiiiiite läskigt när det blir mörkt på natten och ljudet av en gnisslande tröskel kan förvandlas till en galen yxmördare. Det och att jag är väldigt bortskämd eftersom jag har en mamma som tvättar, diskar och lagar mat åt mig varje dag. På något vis känner jag att jag vill klara mig själv nu. För att kunna göra det så känns det faktiskt som om det är dags att flytta ut. Det enda lilla problemet jag har är att jag behöver en lägenhet.
Hmm.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0