Lie to me

Något som jag aldrig slutar att förvånas över är varför människor ljuger så mycket.
Nu menar inte jag sånna små lögner som egentligen inte spelar någon roll, utan sånt som verkligen är viktigt.
Jag vet några som är väldigt bra på det här. Några som är min släkt faktiskt. De klarar av att stå och se på medans personer i deras familj mår jättedåligt och utan att göra någonting. De har för fullt upp med sina egna liv. De väljer väl helt enkelt bort problem, sånt som tar för mycket tid och energi. Det är tydligen så det ska fungera, inte att man verkligen ställer upp för personerna som har det jobbigt, nej nej, man ska självklart ignorera det så länge det bara går tills någon riktigt jobbig individ påpekar vad som faktiskt pågår.
Jag blir så äcklad utav erat sätt att ljuga, kanske är det omedvetet eller bara för att få er själva att må bättre över allt ni inte har gjort. Vilken anledning ni än har så är den vidrig. Jag tänker på det här varje dag, jag tänker på att ni har kunnat göra så mycket men fortfarande inte gör någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0