Would you say my name in a love song?

Hellu hellu. Vem visste att det skulle vara så mycket olika papper och grejer man behövde fixa med när man är sjuk eller har gjort illa sig. Jag känner mig förvirrad och rastlös idag, jag försöker att hitta grejer att göra på dagarna mer än att sitta ute på altanen hela dagarna. Jag har sytt lite grejer, bakat och skrivit, så mycket mer kommer jag inte på... Det är väldigt skönt att bo i ett hus med trädgård och inte en lägenhet så jag iallafall kan gå ut litegrann! Igår på kvällen behövde jag åka in till Karolinska igen, huvudet gjorde för ont och jag kunde inte äta eller dricka något på hela dagen. Det kom en ambulans som körde mig till sjukhuset och där fick jag dropp. Jag fick ta en ny datortomografi bild på huvudet, jag åkte alltså in ett ett rör som såg ut som ett rymdskepp som lät och så blev det alldeles varmt i huvudet. Jag gjorde en sån röntgen direkt efter olyckan också men jag kommer inte ihåg någonting av det alls. Det har iallafall inte blivit värre eller så, det är samma sak som det alltid har varit och doktorn sa att det lätt blir såhär. Det jobbigaste är att jag inte kan ta mina mediciner när jag mår så, det gör att jag får jätteont i revbenen och då känner jag mig liksom inte bekväm i att ligga ner eftersom att ett av revbenen som är brutet är på ryggen. Tydligen har jag fått bihåleinflammation också och det påverkar visst också huvudet. Jag orkar inte ha mer ont! Inte så konstigt att man blir utmattad fysiskt, det är självklart, men det blir så mycket psykiskt också. Jag är inte van vid att vara så begränsad som jag är nu, jag har ändå legat hemma i princip en månad nu. Jag har tagit mig ut på mindre äventyr några gånger men jag märker hur lite jag klarar av direkt. Det känns ganska konstigt att vara ute bland så mycket folk också, när jag åkte buss för några dagar sen hade jag tillochmed glömt bort hur man använder access kortet på bussen så busschauffören vägrade köra iväg, självklart hade jag hörlurar i öronen så jag hörde inte när han sa att jag skulle komma tillbaka förräns jag satt mig typ längst bak i bussen. Jag känner mig bara så ovan vid att lämna huset! Särskillt själv.
På söndag åker jag iallafall ut till en stuga på landet med mormor,mamma,moster,kusin och kusinens barn, morbror med familj kanske också kommer dit. Det ska bli skönt att komma ut på landet lite. Jag ska ta med mig mina träningsskor och se om jag är redo för att försöka träna upp lungorna lite igen, gå lite promenader, bada och ta det lugnt. Att ta det lugnt har jag blivit ganska bra på iförsig, men lite vatten och lugn miljö skadar inte!
Nu ska jag se på Midsomer Murders, jag och mamma missade det igår eftersom mitt huvud skulle hålla på. 

 
 Om några dagar är det här min utsikt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0