Dream a little dream of me

Drömmar är något som alltid fascinerat mig. Att komma ihåg en dröm och analysera vad dess innehåll kan betyda är hur kul som helst. Freud har skrivit en väldigt tjock bok om drömtydning som jag läser mig genom nu och jag tror faktiskt jag har gjort en del framsteg i mitt tolkande av drömmar. Drömmar kan ofta vara väldigt osammanhängande vid första överblicken, men det handlar om att översätta drömmens alla delar för att sedan kunna förstå dess helhet, allting har sin egen betydelse.


Något jag inte riktigt förstått ännu är hur mycket känslorna man har under drömmen egentligen spelar in. Jag kan ibland drömma att jag gör något helt normalt i drömmen men ändå har jag en känsla av att något är som det inte brukar vara. Får helt enkelt läsa mer så kanske jag får svar på mina frågor, men vem vet?


Kommentarer
Postat av: Nofa

Det har hänt mig att jag i drömmen har hållit långa anföranden på ENGELSKA, en sak som jag aldrig skulle ha klarat av i verkliga livet. Och då undrar jag om man undermedvetet kan sådant som man lyckas med i drömmarna...



Freud var för övrigt en kul liten prick.



2010-01-17 @ 22:36:31
URL: http://smultronmeliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0