Cut out the ropes and let me fall

Här kommer svar på det ni undrade över!

Pest eller kolera
Att kyssa Anders Eklund i fem minuter eller att kyssa Robert Pattinson som har munnen full med snor?
Jag skulle lätt välja Robert Pattinson även om han har snor i munnen, för det första ser han bra ut och för det andra är Anders Eklund en vidrig människa.

Att ha tourettes och mitt i meningar skrika könsord eller att inte ha någon röst alls?
Att inte kunna uttrycka mig själv skulle vara en mardröm så jag väljer tourettes!

Att permanent byta förnamn till Barbapappa eller att varje dag presentera dig som "Alexandra - Den förskräcklige"?
Alexandra den förskräcklige låter ju as maffigt, definitivt det!

Om ditt liv var en film, vilket skulle vara soundtracket och vem skulle få spela dig?
Dancing in the moonlight skulle vara soundtracket och Scarlette Johansson skulle lätt få spela mig!

Om du bara fick lyssna på en låt resten av ditt liv, vilken skulle du välja och varför?
Just idag skulle jag ta Bon Iver - Blood Bank. För att man kan må både bra och dåligt när man lyssnar på den.


Och vem är du mest lik, enligt dig själv, i följande serier:
- Desperate Housewives
Enligt ett quiz är jag Bree, men det håller jag verkligen inte med om. Jag tycker inte att jag är helt lik någon men jag tror att jag är mest lik Susan.

- Scrubs
Definitivt TURK! Han är lika knasig som jag! Jag kanske inte är lika rolig, men jag lever trots allt inte mitt liv enligt ett manus.

- Vänner
Jag är nog lite Chandler och lite Phoebe.


Vad tycker du om din skola?
Jag tycker min skola är helt okej undervisningsmässigt, det finns en hel del som skulle kunna förbättras om både elever och lärare sammarbetade för det. Dessutom tycker jag att sammanhållningen på skolan är....obefintlig eller i varje fall näst intill. Det är dock någonting som jag har planer på att förändra!

Vad är det pinsammaste du gjort?
Oj, det var svårt. Finns så mycket att välja emellan. Det var väldigt pinsamt när jag och Josefine precis skiljts åt i Högdalen och jag småspringer in i tunnelbanan där det är halt som en isbana så jag ramlar inne i tunnelbanan och ligger på golvet och skrattar....för mig själv....

Vad är det mest underbara du upplevt?
En av de underbaraste stunder i mitt liv var när jag såg MGMT live i sommras och även tillfällen med mina vänner. Kärlek.

Starkaste barndomsminne?
Jag har många minnen från barndomen men det är lite luddigt. Minns småsaker mest. En sak jag minns är när min morfar dog, jag tror inte riktigt jag förstod hur jag skulle hantera sorg.

Största dröm?
Min största dröm är att bli polis. Det tänker jag verkligen kämpa för och det ska jag bli!

Hur tycker du en bra lärare ska vara?
En bra lärare är en lärare som verkligen talar klarspråk till eleverna och verkligen berättar vad de ska göra för att nå sina mål. En bra lärare låter även eleverna vara med och påverka studierna och studiematerial.

Beskriv en vanlig dag i ditt liv!
En vanlig dag i mitt liv börjar oftast med att jag försover mig för att jag gått och lagt mig alldeles försent. Typ morgonrutiner som vanligt sen tar det ca 20 min (tidsoptimist) att åka till skolan. Skola hela dagen och försöka arbeta så mycket som möjligt på lektionerna för att slippa läxor. När skolan slutar, vid 15-16 så åker jag till Skanstull där mitt jobb är. Går oftast runt i stan lite innan jag börjar jobba för att inte bara sitta på jobbet och vänta, på jobbet är mitt mål att sälja telefonabonemang vilket oftast går bra! Åker hem och är hemma runt 22. Då äter jag middag och sätter mig vid datorn och gör läxor (läs; facebook). Jag försöker att träna minst en timme innan jag går och lägger mig, brukar väl somna efter tolv någon gång varje dag.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0