Dag 05

Vad är kärlek?

Det är knappast lätta frågor som kommer här. Ibland har jag lite svårt att sätta ord på känslor, det är så mycket man känner och på olika sätt, men jag ska försöka att förklara vad kärlek är för mig.
Kärlek är något väldigt abstrakt.
Om kärlek var en person så skulle den vara varm, varje gång jag såg den eller tänkte på den så skulle jag le och känna mig trygg och som att ingenting skulle kunna gå fel eftersom allt var så rätt. Kärlek kan göra jättemycket bra saker med människor men minst lika mycket dåligt. Ibland undrar man varför man ska må så bra av något när det kan bli så otroligt dåligt och leda till så mycket lidande. 

Kärlek är något otroligt. Kärlek är att kunna göra vad som helst för en person och älska den ändlöst.
Kärlek är att känna något utan att helt kunna förklara det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0