Insomnia

Gaaaaaaaah! Jag har precis kollat klart på andra delen av New Moon, jag såg den när den kom ut på bio men det var ju ett tag sen. Petronella och jag ska gå och se Eclipse, vi har bara inte bestämt när, men nu efter att ha sett New Moon igen känner jag att jag bara MÅSTE se den, typ NU! Jag går faktiskt inte så ofta på bio, den senaste filmen jag såg var Snabba Cash tror jag, eller så var det New Moon, den av dom som kom sist var sist jag var på bio iallafall! Det ska bli så spännande att se vad som händer i nästa film! Jag har faktiskt ingen aning. Jag gillar egentligen att ha läst böckerna innan jag ser filmerna när det görs film av böcker men nu blev det bara inte så. Känns bra att veta redan nu vad jag ska önska mig i julklapp av släkten, jag vill helst ha dom på engelska, det känns som att det blir fel på något sätt annars! Just nu läser jag Living Dead in Dallas som är den andra boken i Sookie Stackhouse serien, det vill säga - TRUE BLOOD! Det måste verka som om jag är helt fast i den här vampyrgrejen, men det har jag alltid varit tror jag men lite mer i övernaturliga saker överhuvudtaget. Hihi, jag ska kolla på SF:s hemsida och se om filmen går på några bra tider imorgon så får jag helt enkelt hålla tummarna för att Petronella också kan imorgon!

Jag och mamma ska lämna in våra cyklar på reparation också, båda har fått punka på bakhjulen. Jag fick en ny cykel förra året som jag är jättenöjd med, den är blå och har både pakethållare och en cykelkorg. Cykelkorgen sitter liksom fast i styret, det finns en del idioter som tycker det är kul att sno cykelkorgar men det går minsann inte på min cykel inte! Hohoho!

Hårklippningen gick förresten jättebra, frisören var jättetrevlig och fattade exakt hur jag menade. Jag är så van vid att alltid få höra att mitt hår är slitet och att jag borde klippa mig oftare så jag var ganska inställd på att få höra det igen. Tvärtom var det! Båda frisörerna som var där sa att jag hade fint och långt hår, det gjorde mig vääääääääldigt glad! För några år sen färgade jag håret brunt, fast det blev svart. Det skulle gå ur efter några tvättar men det gjorde det inte så där stod jag med svart hår och typ gråblond utväxt. Jag gick till en frisör för att jag ville ha det blont igen, frisören var sämst och blekte sönder mitt hår och det har tagit tid för att reparera den skadan. Idag klipptes det allra allra sista bort och det känns så skönt! Jag ska aldrig mer förstöra mitt hår igen. Till hösten är jag lite sugen på att klippa en ännu mer frisyrig-frisyr, men det måste jag tänka lite på innan. Jag tänker definitivt gå tillbaka till frisören i Liljeholmen iallafall, hon var jätteduktig och det var inte alls dyrt! Det ligger nere vid alla mataffärer så det är inte massa folk som tittar in när man sitter där och ser ut som en halvdränkt katt heller.

 

Jag träffade förresten Maja idag! Det var mycket trevligt, hon berättade om allt som hade hänt på festivalen.
Jag är lite avundsjuk....bara lite...

Det är irriterande att inte kunna sova, jag vill ju sova, det går bara inte. Dumma rygg! Varför ska den börja göra ont nu? För en vecka sen började ryggen att göra ont, så ont att jag inte kan ligga ner, framförallt inte ligga still. Jag vänder på mig typ en miljard gånger och det resulterar i att jag inte kan sova. BLÄ! Måste få tag i en kiropraktor och det är fort! Teven är min vän när jag inte kan sova, jag kan nästan alltid somna framför teven, ibland är det bra ibland inte. Jag brukar ha svårt att sova ibland annars också särskillt när man ska upp till skolan tidigt nästa dag. 

Nej nu ska jag försöka sova igen. Får helt enkelt välja ut en riktigt tråkig film och hoppas det funkar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0