I'm paying the price

Hejhej!

Igår firades Josefines artonårsdag. Det var mycket trevligt och jag tog till och med en del bilder och upptäckte att man inte är lika fotogenisk som vanligt på krogen hehehehe. Idag ska jag fira min kusin som fyllde tjugoett igår, ikväll vet jag inte vad som händer mer än att Hot Chip spelar på Popaganda....och att jag missar det, vilket känns sådär men men! Jag får hitta på något annat.

Jag, Josefine och Ludde gick runt bland valstugorna häromdagen, jag är ganska säker på vad jag ska rösta på men jag känner absolut inte att jag egentligen vet så mycket om alla partier. Iallafall så hade SD en valstuga som det var folk utanför hela tiden. Vi pratade med en kille där som var helt dum i huvudet. Jag tror inte det har undgått någon att dem är främlingsfientliga och har en ganska extrem syn på invandringspolitiken, jag vart knappt förvånad när det kom fram att de är emot att homosexuella ska få adoptera barn också. De säger att den typiska kärnfamiljen det vill säga mamma, pappa och barn är den bästa. Visst, så kanske det är, men det måste väl ändå vara för att man inte har någon statistik på barn som har två pappor eller två mammor eftersom att det inte varit tillåtet. Dessutom är det inte direkt lätt att adoptera barn, alla som vill göra det granskas väldigt noga för att barnet ska få det så bra som möjligt. Det här bevisade bara att om SD kommer in i riksdagen så kommer de arbeta för ett land som inte ska vara jämställt och det tycker jag är helt sjukt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag försöker hitta nya "Blogglovinvänner" som har intressanta bloggar att följa och som också är intresserad av att följa min blogg. Är du intresserad av detta så får du gärna höra av dig, annars är det ju bara att du tar bort min kommentar.

Ha det bra! =)

2010-08-30 @ 11:33:47
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0