Var det du som höll för hårt eller jag som var för svag?

Ibland undrar jag om allting verkligen var mycket roligare när man var liten eller om det bara var för att man inte fattade alla de tråkiga sakerna som alltid funnits där. Som med julen t.ex. när man är liten räknar man frenetiskt dagarna i väntan på en dag som man egentligen inte har någon aning om varför man firar utan endast i väntan på julklappspapper, små skäggiga tomtar i granen och prinskorv på julbordet. Nu när man är "stor", eller rättare sagt större så längtar man efter lovet, att ta en paus från all stress och press, presenter och god mat är bara grädden på moset. Ibland undrar jag om jag bara låter dagarna passera utan att låta något hända, skolan är likadan varje dag, lära sig nya grejer så fort som möjligt för att sedan bli testad på kunskaperna som man förväntas lära sig snabbare än vad man hinner blinka. Det här året känns det faktiskt lite bättre i jul väg, jag ser faktiskt fram emot att fira en riktigt trevlig jul med både min släkt och mina vänner. Nu får jag äntligen ta en paus ifrån allt för första gången sen skolan började, inte konstigt att folk blir stressade, deprimerade och överväger att hoppa av när skolan ser ut som den gör idag.

Sommar igen vore guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0