Som en glasbit i en vattenpöl

Ännu en helt vanlig skoldag...Eller nästan iallafall.
Dagen började med ett segt elevråd där vi pratade om saker jag inte ens minns, på lunchen mötte jag Matti eftersom vi har en håltimme på två timmar (11:30-13:30). Hans lektion började ett så vi hann inte ses så länge. Eftersom jag hade mer tid att fördriva gick jag till The Body Shop för att hämta ut två grejer jag skulle få gratis men i Slussen, där jag var, hade dem inte det jag skulle ha så jag fick ta mig till T-centralen där det faktiskt fanns. Hjärtlöst nog hade det varit en kabelbrand i tunnelbanan så hela röda linjeeen hade lagt ner. Försökte hitta ersättningsbussen i kanske 10 minuter utan framgång, istället hittade jag en tjej som går i tvåan i min skola, eftersom vi skulle till samma ställe letade vi tillsammans och efter mycket om och men kom det äntligen en buss! Tjoho!
Att vara på bussen var som att vara instängd i en svettluktande burk, framför oss stod också den äckligaste mannen everz han stod typ och log och tog på mitt lår i smyg, usch! Dålig andedräkt hade han också, monsterman.

När jag väl anlände till BRK var jag en halvtimme försenad till lektionen, jag och Natha redovisade engelskan som gick förskräckligt snabbt sen fick vi gå....Onödigt att jag tog mig till skolan för att vara där i fem minuter?JA! Jag tjänar iförsig på det eftersom jag inte har någon svenska imorgon på morgonen så det blir en lång sovmorgon istället. Det betyder också att jag kan hitta på något kul ikväll....hmmmm....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0