you gotta fight for your right

Idag kom jag på en sak. Idag slog det mig.
Jag har startat krig mot mig själv. Jag förstör mig själv med att tänka på allt och alla hela tiden, jag vet inte hur det har blivit såhär, min familj har alltid sagt till mig att jag är egoistisk, det jag känner när jag hör det är att det är otroligt tråkigt. Min egen familj, kommer aldrig få chansen att lära känna mig på det sättet som de har haft chansen till.
Tusen tankar går runt i mitt huvud och jag tänker över vad som ska hända, vad folk ska säga och så där.
Jag känner irritation mot resten av släktens vuxna som blundar för att se vad som är mitt framför ögonen på dem.
Något som jag har, det är vänner och jag förstår att ni drar er undan från mig, jag förstår att ni tycker det här är ett jobbigt problem som ni inte vet hur ni ska tackla. Om nån av er läser vill jag bara säga förlåt om ni tycker jag har sagt för mycket som har gjort att ni fått det jobbigt.

Kommentarer
Postat av: steLLlla

jag känner igen mig oerhört mkt hos dig. "du ska bara ha och ha, allt handlar bara om dig" så tråkigt att höra hela tiden, när man egentligen inte menar det. eller är en helt annan person men de vägrar se dig som den du är. bara den de vill att du ska vara. de kanske inte alltid gör det, men det känns så.

2007-11-20 @ 16:36:59
URL: http://originellastella.blogg.se
Postat av: Alexandra

Tack, det är verkligen skönt när folk förstår och kan känna igen sig.
Verkligen ! PRECIS så är det. Det som jag tycker är konstigt är att det är jag som är egoistisk när jag håller inne 98% av det jag känner för att ta hänsyn till mina vänner och omgivning medans andra släpper ut allt och skiter i vad resten ska tycka eller bli sårade utav.

2007-11-20 @ 19:25:33
URL: http://alexandraisabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0