i'm tired of living this life

Hallå där ute den minoritet av Sveriges och för att inte tala om VÄRLDENS befolkning som faktiskt läser min blogg!
Jag har inte skrivit så mycket på sista tiden men jag var faktiskt på gymnasiemässan förra veckan och nu är jag helt inne i gymnasie tänkandet. Det som har intresserat mig är iallafall juridik,teater,bild,design,musik och frisör(en sån där fin blanding). Hur frisör hamnade mitt i allt vet jag inte. Jag tror jag kan räkna bort att komma in på musik linjen direkt eftersom att jag inte kan spela något instrument riktigt bra, jag har inte alls såna kunskaper som jag tror krävs och som andra som söker in antagligen har. Jag kan se scenariot framför mig, hur jag sitter utanför som en audition sal och hör folk spela kända stycken av Bach, Beethoven och Chopin sen blir det min tur och jag kommer in och spelar When the saints go marching in. Nej, tror faktiskt jag ska ta och strycka musik från min lista om jag inte ska satsa på Musikproducent utbildningen.
Nu ska jag göra mig klar för skolan PEACE!



Kommentarer
Postat av: STeeeLLla

TIPS: välj ngn bred linje, som ekonomi eller samhälle. kanske inte intresserar dig ett dugg, det gjorde det inte mig iaf. men nu går jag i ekonomi och jag vill bara säga att om du vill ha många möjligheter efter gymnasiet så välj ekonomi eller Samhälle, utbilda dig till frisör, bildlärare eller skådis kan du göra efter allt. inte änns säkert att man vill jobba med teater eller ngt liknande efter man gått ut. välj en bred linje. alla linjer är i grund och botten likadana. skolorna vill bara ha så många elever som möjligt och gör massa"roliga"linjer så man ska känna sig lite vuxnare och kanske tycka det låter kul just då...

tips bara =)

2007-11-20 @ 16:42:17
URL: http://originellastella.blogg.se
Postat av: Alexandra

Tack. Jo det tipset har jag fått, men samtidigt tycker folk att man ska ta något som man verkligen tycker är roligt.
Men jag tror nog det kommer bli Sam-Juridik:)

2007-11-20 @ 23:33:52
URL: http://alexandraisabelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0