tunnelbanefolk

Det är otroligt vad mycket konstigt/roligt folk man ser och pratar med på tunnelbanor eller i "kollektivtrafiken".
Igår åkte jag med roslagsbanan och på vägen dit var det tre småkillar som satt och lät jättemycket, jag har inget problem med folk som låter eller så alls tyckte hela grejen var ganska underhållande. Det satte sig en äldre man i deras sätesgrupp och så började dom prata med honom, typ "vad heter du? hur gammal är du? har du katt? har du hund?".
Gulligt haha jaja, på vägen hem så satte det sig en man mittemot mig i en för övrigt ganska tom vagn.
Han pratade engelska och ja ...han var allmänt skum och tyckte jag skulle lägga ner mobilen, typ "Don't worry your friends will be there when you get there....I'm sure you're texting them like OH MY GOD THERE'S THIS STRANGE MAN ON THE TRAIN AND HE'S TALKING TO ME.....but I'm not strange...I worked too long and had a couple of beers....Smile please? Just smile? Ah! You're smiling!"
Jag tycker det är bra att folk pratar på tunnelbanan, jag menar hur konstigt är det inte att sitta mitt emot varandra och åka i typ 20 minuter utan att säga nåt, bara småkolla på personen mittemot sen om den mittemot skulle se att man kollade på den måste man stirra sig blind på reklam affischerna eller rakt ut genom fönstret där det är svart efter som tunnelbanan går underjorden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0